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C ++에서 비공개 정적 const 맵을 초기화하는 방법은 무엇입니까?

hot-time 2020. 8. 29. 12:45
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C ++에서 비공개 정적 const 맵을 초기화하는 방법은 무엇입니까?


사전 또는 연관 배열 string=> 만 필요합니다 int.

이 경우 유형 맵 C ++가 있습니다.

하지만 모든 인스턴스 (-> static)에 대해 하나의 맵만 필요하며이 맵은 변경할 수 없습니다 (-> const);

나는 부스트 라이브러리로 이런 방법을 찾았습니다.

 std::map<int, char> example = 
      boost::assign::map_list_of(1, 'a') (2, 'b') (3, 'c');

이 lib가없는 다른 솔루션이 있습니까? 나는 이와 같은 것을 시도했지만 항상 맵 초기화에 몇 가지 문제가 있습니다.

class myClass{
private:
    static map<int,int> create_map()
        {
          map<int,int> m;
          m[1] = 2;
          m[3] = 4;
          m[5] = 6;
          return m;
        }
    static map<int,int> myMap =  create_map();

};

#include <map>
using namespace std;

struct A{
    static map<int,int> create_map()
        {
          map<int,int> m;
          m[1] = 2;
          m[3] = 4;
          m[5] = 6;
          return m;
        }
    static const map<int,int> myMap;

};

const map<int,int> A:: myMap =  A::create_map();

int main() {
}

C ++ 11 표준은 컴파일러가 지원하는 경우이를 훨씬 더 간단하게 만드는 균일 한 초기화를 도입했습니다.

//myClass.hpp
class myClass {
  private:
    static map<int,int> myMap;
};


//myClass.cpp
map<int,int> myClass::myMap = {
   {1, 2},
   {3, 4},
   {5, 6}
};

무순 맵에 대한 Professional C ++의이 섹션을 참조하십시오 .


내가 해냈어! :)

C ++ 11없이 잘 작동합니다.

class MyClass {
    typedef std::map<std::string, int> MyMap;

    struct T {
        const char* Name;
        int Num;

        operator MyMap::value_type() const {
            return std::pair<std::string, int>(Name, Num);
        }
    };

    static const T MapPairs[];
    static const MyMap TheMap;
};

const MyClass::T MyClass::MapPairs[] = {
    { "Jan", 1 }, { "Feb", 2 }, { "Mar", 3 }
};

const MyClass::MyMap MyClass::TheMap(MapPairs, MapPairs + 3);

boost::assign::map_list_of유용하다고 생각하지만 어떤 이유로 사용할 수 없다면 직접 작성할 수 있습니다 .

template<class K, class V>
struct map_list_of_type {
  typedef std::map<K, V> Map;
  Map data;
  map_list_of_type(K k, V v) { data[k] = v; }
  map_list_of_type& operator()(K k, V v) { data[k] = v; return *this; }
  operator Map const&() const { return data; }
};
template<class K, class V>
map_list_of_type<K, V> my_map_list_of(K k, V v) {
  return map_list_of_type<K, V>(k, v);
}

int main() {
  std::map<int, char> example = 
    my_map_list_of(1, 'a') (2, 'b') (3, 'c');
  cout << example << '\n';
}

특히 너무 짧을 때 이러한 것들이 어떻게 작동하는지 아는 것이 유용하지만이 경우에는 함수를 사용합니다.

a.hpp

struct A {
  static map<int, int> const m;
};

a.cpp

namespace {
map<int,int> create_map() {
  map<int, int> m;
  m[1] = 2; // etc.
  return m;
}
}

map<int, int> const A::m = create_map();

문제에 대한 다른 접근 방식 :

struct A {
    static const map<int, string> * singleton_map() {
        static map<int, string>* m = NULL;
        if (!m) {
            m = new map<int, string>;
            m[42] = "42"
            // ... other initializations
        }
        return m;
    }

    // rest of the class
}

스택에서 힙 (모든 요소의 생성자, 소멸자 포함)으로의 단일 유형 사본이 없기 때문에 더 효율적입니다. 이것이 중요한지 여부는 사용 사례에 따라 다릅니다. 문자열은 상관 없습니다! (하지만이 버전 "클리너"를 찾을 수도 없을 수도 있습니다.)


맵에 컴파일 시간에 알려진 항목 만 포함되고 맵에 대한 키가 정수인 경우 맵을 전혀 사용할 필요가 없습니다.

char get_value(int key)
{
    switch (key)
    {
        case 1:
            return 'a';
        case 2:
            return 'b';
        case 3:
            return 'c';
        default:
            // Do whatever is appropriate when the key is not valid
    }
}

여전히 범용 초기화를 지원하지 않는 컴파일러를 사용하거나 Boost 사용을 예약 한 경우 가능한 다른 대안은 다음과 같습니다.

std::map<int, int> m = [] () {
    std::pair<int,int> _m[] = {
        std::make_pair(1 , sizeof(2)),
        std::make_pair(3 , sizeof(4)),
        std::make_pair(5 , sizeof(6))};
    std::map<int, int> m;
    for (auto data: _m)
    {
        m[data.first] = data.second;
    }
    return m;
}();

이것을 시도해 볼 수 있습니다.

MyClass.h

class MyClass {
private:
    static const std::map<key, value> m_myMap; 
    static const std::map<key, value> createMyStaticConstantMap();
public:
    static std::map<key, value> getMyConstantStaticMap( return m_myMap );
}; //MyClass

MyClass.cpp

#include "MyClass.h"

const std::map<key, value> MyClass::m_myMap = MyClass::createMyStaticConstantMap();

const std::map<key, value> MyClass::createMyStaticConstantMap() {
    std::map<key, value> mMap;
    mMap.insert( std::make_pair( key1, value1 ) );
    mMap.insert( std::make_pair( key2, value2 ) );
    // ....
    mMap.insert( std::make_pair( lastKey, lastValue ) ); 
    return mMap;
} // createMyStaticConstantMap

With this implementation your classes constant static map is a private member and can be accessible to other classes using a public get method. Otherwise since it is constant and can not change, you can remove the public get method and move the map variable into the classes public section. I would however leave the createMap method private or protected if inheritance and or polymorphism is required. Here are some samples of use.

 std::map<key,value> m1 = MyClass::getMyMap();
 // then do work on m1 or
 unsigned index = some predetermined value
 MyClass::getMyMap().at( index ); // As long as index is valid this will 
 // retun map.second or map->second value so if in this case key is an
 // unsigned and value is a std::string then you could do
 std::cout << std::string( MyClass::getMyMap().at( some index that exists in map ) ); 
// and it will print out to the console the string locted in the map at this index. 
//You can do this before any class object is instantiated or declared. 

 //If you are using a pointer to your class such as:
 std::shared_ptr<MyClass> || std::unique_ptr<MyClass>
 // Then it would look like this:
 pMyClass->getMyMap().at( index ); // And Will do the same as above
 // Even if you have not yet called the std pointer's reset method on
 // this class object. 

 // This will only work on static methods only, and all data in static methods must be available first.

I had edited my original post, there was nothing wrong with the original code in which I posted for it compiled, built and ran correctly, it was just that my first version I presented as an answer the map was declared as public and the map was const but wasn't static.


A function call cannot appear in a constant expression.

try this: (just an example)

#include <map>
#include <iostream>

using std::map;
using std::cout;

class myClass{
 public:
 static map<int,int> create_map()
    {
      map<int,int> m;
      m[1] = 2;
      m[3] = 4;
      m[5] = 6;
      return m;
    }
 const static map<int,int> myMap;

};
const map<int,int>myClass::myMap =  create_map();

int main(){

   map<int,int> t=myClass::create_map();
   std::cout<<t[1]; //prints 2
}

I often use this pattern and recommend you to use it as well:

class MyMap : public std::map<int, int>
{
public:
    MyMap()
    {
        //either
        insert(make_pair(1, 2));
        insert(make_pair(3, 4));
        insert(make_pair(5, 6));
        //or
        (*this)[1] = 2;
        (*this)[3] = 4;
        (*this)[5] = 6;
    }
} const static my_map;

Sure it is not very readable, but without other libs it is best we can do. Also there won't be any redundant operations like copying from one map to another like in your attempt.

This is even more useful inside of functions: Instead of:

void foo()
{
   static bool initComplete = false;
   static Map map;
   if (!initComplete)
   {
      initComplete = true;
      map= ...;
   }
}

Use the following:

void bar()
{
    struct MyMap : Map
    {
      MyMap()
      {
         ...
      }
    } static mymap;
}

Not only you don't need here to deal with boolean variable anymore, you won't have hidden global variable that is checked if initializer of static variable inside function was already called.

참고URL : https://stackoverflow.com/questions/2636303/how-to-initialize-a-private-static-const-map-in-c

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