UITableView 대신 UICollectionView를 사용하는 경우
iOS6 UICollectionView
에 UITableView
도입 된의 업그레이드 된 버전과 비슷 하다는 것을 알았지 만 UICollectionView
대신 언제 선택해야 UITableView
합니까?
여전히 앱을 사용 UITableView
하고 UICollectionView
있습니다. 무엇이든 UITableView
할 수 있다면 사람들이 여전히 사용하는 이유 는 무엇 UITableView
입니까? 성능면에서 차이가 있습니까?
감사!
그것은 요구 사항에 따라 다릅니다. 애플리케이션 흐름에 따라 애플리케이션에 통합 할 UI 유형이 결정됩니다.
사람들은 주로 UICollectionview
그리드에 여러 이미지가 표시된 UI 유형을 만드는 데 사용합니다 . 이것은를 사용하는 복잡한 논리를 가지고 UITableView
있지만을 사용 하면 UICollectionview
쉽습니다.
를 사용할 때 UICollectionview
선택한 항목 값을 가져 와서 태그 또는 기타 항목으로 버튼을 설정할 필요가 없습니다. 간단히 다음 -(void)collectionView:(UICollectionView *)collectionView didSelectItemAtIndexPath:(NSIndexPath *)indexPath
과 같이 들어갈 수 있습니다 UITableViewDelegate
.
`-(void)tableView:(UITableView *)tableView didSelectRowAtIndexPath:(NSIndexPath *)indexPath`
항목 대신 선택한 행을 가져 오므로 그리드 또는 수정 된 항목을 만들 때 사용하는 UICollectionview
것이 가장 좋습니다.
각 항목의 목록 세부 정보는 각 항목에 UITableView
대한 자세한 정보를 보여주기 때문에 사람들이 사용 합니다.
Apple 문서 :
UICollectionView 클래스는 정렬 된 데이터 항목 모음을 관리하고 사용자 지정 가능한 레이아웃을 사용하여 표시합니다. 컬렉션보기는 단일 열 레이아웃 이상을 지원할 수 있다는 점을 제외하면 테이블보기와 동일한 일반 기능을 제공합니다. 컬렉션보기는 다중 열 그리드, 바둑판 식 레이아웃, 원형 레이아웃 등을 구현하는 데 사용할 수있는 사용자 지정 가능한 레이아웃을 지원합니다. 원하는 경우 컬렉션보기의 레이아웃을 동적으로 변경할 수도 있습니다.
테이블보기는 단일 열에 항목 목록을 표시합니다. UITableView는 UITableView가 세로 스크롤 만 허용하지만 사용자가 테이블을 스크롤 할 수있는 UIScrollView의 하위 클래스입니다. 테이블의 개별 항목을 구성하는 셀은 UITableViewCell 개체입니다. UITableView는 이러한 개체를 사용하여 테이블의 보이는 행을 그립니다. 셀에는 콘텐츠 (제목 및 이미지)가 있으며 오른쪽 가장자리 근처에 액세서리보기가있을 수 있습니다. 표준 액세서리보기는 공개 표시기 또는 세부 공개 버튼입니다. 전자는 데이터 계층 구조의 다음 수준으로 이어지고 후자는 선택한 항목의 세부보기로 이어집니다. 액세서리보기는 스위치 및 슬라이더와 같은 프레임 워크 컨트롤이거나 사용자 지정보기 일 수도 있습니다. 테이블보기는 사용자가 테이블 행을 삽입, 삭제 및 재정렬 할 수있는 편집 모드로 들어갈 수 있습니다.
내 기준은 다음과 같습니다.
UITableView가 할 수 있다면 그것을 사용하십시오
UITableView에 많은 코드가 필요하거나 전혀 할 수없는 경우 UICollectionView를 사용하십시오.
결정을 내리기 전에 UITableView에 대한 제한을 고려해야합니다. 단일 열입니다. 셀만 사용자 지정할 수 있지만 섹션 배경 등은 사용자 지정할 수 없습니다. 따라서 추가 요령이없는 간단한 목록이있는 경우 기본적으로 늪지 표준 iOS보기처럼 보이는 경우 UITableview를 사용합니다. 사용자 정의 삽입 또는 각 섹션 주위에 테두리가있는 경우 UICollectionView를 사용하십시오.
저는 실제로 모든 것에 대해 UICollectionView를 고려하고 있습니다. 뷰를 테이블 뷰로 개발하기 시작할 때 매우 비싸기 때문에 나중에 필요한 한 가지 작업을 수행 할 수 없다는 것을 알게됩니다. 첫 손 경험;)
두 가지를 더 많이 경험 한 후에 편집하십시오. 마지막 단락은 무시하십시오. UICollectionView가 UITableView처럼 작동하도록하려면 많은 상용구 코드가 필요합니다. 정말 필요한 경우에만 UICollectionView를 사용하십시오. ;)
간단한 목록 및 앞으로 / 뒤로 탐색을 위해 UITableView
.
높은 수준의 사용자 정의 기능이 필요한 경우 UICollectionView
.
일반적으로 소프트웨어 개발에서는 "가장 간단한 것"을 나타내는 접근 방식을 선택하는 것이 가장 좋습니다.
내 관점에 따르면 collectionView와 tableView의 주요 차이점은
TABLEVIEW-> 하나의 열에 만 항목 목록을 표시합니다.
COLLECTION-VIEW-> 여러 열에 항목 목록을 표시합니다.
도움이되기를 바랍니다.
iPhone 용 UITableView를 선택하는 경우 먼저 iPad 전략을 고려했는지 확인하십시오. iPad 전용 레이아웃을 원하는 경우 단일 열 레이아웃을 격자로 만들 수 있습니다.
필수는 아니지만 항상 collectionview를 사용합니다. 이렇게하면 서로 다른 해상도에 대해 내 컬렉션이 표시되는 방식을 쉽게 조정할 수 있습니다. 장점은 향후 리팩토링 할 때 새로운 유형의 셀을 빠르게 추가 할 준비가되어 있다는 것입니다.
나는 tableviews의 요점을 보지 않습니다. 컬렉션 뷰를 사용하여 테이블을 나타내는 것은 매우 간단합니다. IMO.
데이터를 표시하는 방법에 전적으로 의존합니다. 위에서 언급했듯이 단일 데이터 세트 만 필요하고 너무 복잡하지 않은 경우 UITableView
else를 사용하십시오 UICollectionView
.
UICollectionView
사용자 정의 친화적입니다.
여러 셀 높이를 처리하는 경우 UICollectionView
.
내 개인적인 경험에서 두 요소는 느슨하게 비교되어야합니다.
TableView
TableView는 데이터를 목록 형식으로 표시하도록 설계된 UI 요소입니다. 다음과 같이 UITableView와 함께 표준으로 제공되는 특정 기능이 있습니다.
- 액세서리보기
- 셀 선택 스타일
- 스타일 편집 (삭제 및 편집 버튼).
위의 요소는 목록 형식으로 표시하고 상호 작용할 때 데이터의 유용성을 향상시킵니다. 이메일보기 등.
CollectionView
CollectionView는 사용자 지정 레이아웃 (일반적으로 목록이 아닌 모든 항목)을 사용하여 콘텐츠를 표시하도록 설계된 UI 요소입니다. CollectionViews는 완전히 맞춤화 된 레이아웃 스타일로 데이터를 표시하는 기능을 개선하고 동시에 레이아웃을 동적으로 변경합니다. 몇 가지 예는 다음과 같습니다.
- 수평 목록
- 포토 갤러리
- 썸네일보기
- 캐 러셀
- 다이얼
- 지도에 요소 배치
- 기타
CollectionViews also allow for multiple selections.
Conclusion
As you can see from the above, both have completely different use cases and are designed for enhancing the development and usability of their own specific data sets.
If you are looking at displaying anything in a list style with the followin interactions: - Adding - Deleting - Re-ordering Then a UITableView will simplify this process by providing the support straight out of the box.
Anything else, you should leverage the benefits of CollectionView as you have more flexibility.
Both are depends on the requirements. Table Views also have support for a variety of editing scenarios. This support has not been implemented in the Collection View classes. If you are converting from a Table View that relies on these methods, expect to do a little extra heavy lifting in the Collection View. Collection View section headers can be placed anywhere within the view. and UITableView don't need to set buttons with tags or other things by getting selected items values.
In practice, everyone uses UICollectionView that I've come across, when they only need a UITableView. "It's one-dimensional. It goes up and down. Why are you adding unnecessary delegate methods for layout AND data?". I once spent an extra 2 hours helping a startup find out why their UICollectionViewCell got squished because the owner, who didn't read the Animations manual, nor HIG, nor the UICollectionView guide, decided to use it and add variable heights and anims. Needless to say, he gave himself a headache and much lost time on a non-business-critical issue he could have avoided by simply using a table cell, since there's no extra layout delegate + Nib.
Let me get this straight, I am all for UICollectionView's when your data and display need it. They're very powerful. But in practice, most people I've seen have been using them on lists.
This brings up another flaw. They're also used on short, constant lists that won't change, ever. In this case, just make a Xib. Or write a custom view that stacks them. Why? Because you don't need the memory management for 5 sets of labels with a button or switch. If they might change, then yes, use a list. If you want physics, then UICollectionView works well with a some cool effects. But do you really need to add 5 delegate methods and a layout system for 5 labels that will never move?
Also, I'm not forgetting that iOS has a native stacking view now too. I can never get it to deform how I want, even though I'm quite adept at the 2D and animation systems, so I never use the built-in one.
All I'm saying is, define your requirements. Maybe you don't need either of these, if your UI isn't adding/removing items and refreshing itself. Or maybe you want to write a Card Game and throw them out virtually on a table, then use UICollectionView with a physics system for its layout guide.
Based on our need we are choosing TableView or CollectionView.
Example:
For phone contacts tableView is best option.
For photo gallery, collection view will be best option.
I had this issue in my current project. Which to use. In my case it was simple really. I needed both. I needed my view to look like UITableView and also to change its change / layout. So, UICollectionView was used. I also use UITableView everywhere I don't need any extra customisation. Since UiTableView comes with a default layout that includes images and text - I use it for simplicity.
Based on our requirement we choose UITableView or UICollection view.
If we want to display images or items in grid type or if we need more customisability we use UICollectionview.
For listing each item with details and subdetails we use UITableView.
UICollectionView: The UICollectionView class manages an ordered collection of data items and presents them using customizable layouts. Collection views provide the same general function as table views except that a collection view is able to support more than just single-column layouts.
UITableView: A table view displays a list of items in a single column. UITableView is a subclass of UIScrollView, which allows users to scroll through the table, although UITableView allows vertical scrolling only.
참고URL : https://stackoverflow.com/questions/23078847/when-to-use-uicollectionview-instead-of-uitableview
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